Autootje in, dagje uit

Autootje in, dagje uit

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
De Costa Blanca is een populaire toeristische bestemming. Hier komen niet alleen vakantiegangers, maar talrijk zijn de buitenlanders die komen overwinteren of wonen. In vele dorpen en steden overtreft het aantal buitenlanders zelfs het aantal Spanjaarden.
De streek is uitermate geschikt om mooie wandelingen te maken, maar het is ook een uitgangspunt voor dagtrips met de auto, niet zo ver rijden en toch interesante dingen ontdekken.
Er werden wel officiële routes uitgezet, zoals enkele wijnroutes, de route van El Cid, de route van de Romeinse Vía Augusta... maar de aanduidingen zijn heel vaag en nooit gedetailleerd,
Enkele van deze routes werden in dit boek opgenomen met goede beschrijvingen van de te volgen wegen en natuurlijk wat er allemaal te zien en te beleven is, onderweg en op de bestemmingen. Het boek is ook verlucht met talloze kleurenfoto's, dus ook een kijkboek.
Maar niet alleen de officiële routes werden opgenomen. De auteur, die veel reisde in de omgeving, stippelde zelf diverse routes uit en heeft vaak de officiële routes aangepast om meer interessante plekken op te nemen. Het zijn routes die een combinatie vormen van natuur, monumenten steden en... wijn.
Reizen & Talen
Brave New Books