Alle verhalen

Altijd lag ik overhoop met de drank en met de wijven, En toen ik veel geleden bad, ging ik heel mooi schrijven. Hans Dorrestijn heeft een indrukwekkend oeuvre aan korte verhalen op zijn naam staan. In Alle verhalen zijn er een groot aantal bij elkaar gebracht, Daarnaast bevat de bundel enkele niet eerder gepubliceerde verhalen. Alle verbalen van Dorrestijn zijn eerlijk, brutaal en schaamteloos hardvochtig. Dorrestijn schrijft over zijn ellendige jeugd, overmatig alcoholgebruik, versierpogingen en mislukte huwelijken en is een meester in het met zichzelf en zijn eigen leed de draak steken. Hij weet van alle ellende literair profijt te trekken. Zijn verhalen zijn doordrenkt met melancholie en cynisme, maar altijd met een aanstekelijke zin voor humor. 'Het verlangen van de romanticus Dorrestijn richt zich niet op onbestaande verten, maar op aards welbehagen dat hem zo deerlijk en onrechtvaardig onthouden blijft. Het moet wel deze woede zijn die aan zijn verhalen een eigenaardige charme verleent.' NRC Handelsblad 'Dorrestijn schrijft heel mooi Nederlands, zonder gewichtigdoenerij, zonder franjes en met knappe dialogen,' Algemeen Dagblad 'Hardvochtige satire, absurde toestanden, hoogst oneerbiedige opmerkingen, rampen waar de lezer toch van geniet' Hans warren, PZC

Is Alle verhalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alle verhalen