Allemaal onzin

Er staat van alles in. Dingen die zo gebeuren in het dagelijks leven. En ook dingen die niet gebeuren kunnen - zogenaamde kolder. Die heb ik allemaal bij elkaar gezet, zodat mensen die niet van kolder houden gemakkelijk deze hele afdeling tegelijk kunnen overslaan. - S. CARMIGGELTHet enorme belang van S. Carmiggelts werk behoeft geen betoog. Het ligt daarom voor de hand dit werk, integraal en naar de eerste druk van elke bundel, in een nieuwe uitgave te publiceren. Zo blijft het Carmiggelt-oeuvre, dat niet alleen literair-historisch van grote betekenis is maar onverminderd weet te boeien en te ontroeren, voor oude en nieuwe Carmiggelt-lezers beschikbaar. Allemaal onzin verscheen voor het eerst in 1947, een jaar na de succesvolle eerste Carmiggelt-bundel Honderd dwaasheden. De kern van het boek wordt gevormd door de stukjes die Carmiggelt onder het pseudoniem Kronkel na de oorlog in Het Parool heeft geschreven.

Is Allemaal onzin het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Allemaal onzin