Alles wat ik me niet herinner

Een jonge man genaamd Samuel overlijdt in een vreselijk auto-ongeluk. Was het een ongeluk of was het zelfmoord? Een naamloze schrijver met zo zijn eigen motieven probeert Samuels laatste dag in kaart te brengen. Uit gesprekken met vrienden, familieleden en buren ontstaat het portret van een man: het liefdevolle kleinkind, de terughoudende bureaucraat, de loyale vriend, de weloverwogen poseur. De jonge man die alles voor zijn vriendin Laide deed en alles deelde met zijn beste vriend Vandad. Tot hij met beiden het contact verloor. Wat ik me niet herinner is een aangrijpend verhaal over liefde en herinnering. Maar het is ook het verhaal van een schrijver die, door de contouren van Samuels verhaal in te vullen, grip probeert te krijgen op een eigen waarheid. Wat uit onze vluchtige geheugens beklijft? En wat blijft verborgen achter alles wat we ons niet herinneren? Verteld met Khemiri’s karakteristieke stilistische vernuft belooft deze bestseller, een emotionele achtbaan van een boek, een moderne klassieker te worden.

Redactionele recensie

Recensies (5)

Meer recensies

Is Alles wat ik me niet herinner het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alles wat ik me niet herinner