Asociaal Nederland m/v

(versie 2015) Om je heen wordt de hufterige, asociale mentaliteit steeds heviger zichtbaar. Overal zwerfvuil, kinderen die op de stoepen rijden of 'druk app-end' aan de verkeerde zijde van de weg, vandalisme & graffiti, automobilisten die zitten te bellen achter het stuur, alcoholmisbruik vanaf jonge leeftijd, drugs- en verslavingsproblemen, enzovoort. Nog erger dan al die dagelijkse taferelen is dat enerzijds niemand er wat aan kan of wil doen; anderzijds dat het langzaamaan ook allemaal heel gewoon wordt. En zo wordt het nog erger.

Kortom: het gaat van kwaad tot erger dus is het hoogtijd om te gaan praten over dat 'Asociaal Nederland m/v'; waar komen ze vandaan, hoe zijn ze ontstaan en waar nemen ze ons mee naartoe op hun weg. En: waar zal hun weg naartoe gaan? Wat voor burgers zullen zij straks zijn; en nog belangrijker: wat zullen hun kinderen weer voor burgers gaan worden?!? Opzoek naar de Ć¢ Patatgeneratie cq Harry Potter generatieĆ¢ . Is er nog een weg terug of een uitweg naar beter?

Zie ook: http://www.bravenewbooks.nl/nlburger

Is Asociaal Nederland m/v het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Asociaal Nederland m/v