Asverze

Asverze

Rank 5657 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Asverze is anders dan de meeste meisjes en vrouwen. In Maanwelle, het geïsoleerde stadje waarin ze opgroeit, is dat een groot probleem. Wanneer door de mysterieuze Hypernacht allerlei duistere geheimen en verwrongen verlangens boven komen, wordt de situatie voor haar steeds gevaarlijker. Als ze vanwege haar uiterlijk en gedrag ervan wordt verdacht een on-vrouw te zijn - de ultieme, goddeloze gruwel – moet Asverze opeens zelfs vrezen voor haar leven.

Kan Asverze overleven in een steeds vijandigere wereld? Kan ze ondanks alles trouw blijven aan zichzelf? Of verliest ze het gevecht en gaat ze ten onder in een maalstroom van haat, leugens en manipulatie?

‘Weet je wat dat is, een on-vrouw?'
?'Nee.' Ze had het woord wel eens horen vallen, maar ze had geen flauw idee. 'Een wat jongensachtig meisje?' gokte ze.
'Ha, was het maar zo onschuldig! Een on-vrouw wil dezelfde rechten en positie als een man. Om dit te bereiken, is ze bereid elk goddelijk gebod, elke wet of regel, elke voorouderlijke gewoonte met de voeten te treden. Geen leugen is haar te laag, geen misdaad te min. Dit alles maakt een on-vrouw niet alleen een groot gevaar voor onze eeuwenoude maatschappelijke orde, het maakt haar bovenal een ketter, een heiligschenner, een godenlasteraar. Elke on-vrouw is een smerige, zieke, misselijk makende zondares en verdient daarom de dood. Ben jij een on-vrouw, mijn beste Asverze?’ vroeg hij met een zalvende, bijna hypnotiserende stem.

‘Asverze’ is het verhaal van een moedige, jonge vrouw die strijdt voor haar vrijheid. En voor het recht zichzelf te zijn en haar eigen keuzes te mogen maken.

“Ik heb gesmuld van je boek en dacht iedere ochtend: “Vanavond mag ik weer (verder) lezen)!”

Erik Le Romancier (1972) debuteerde in 2015 met de verhalenbundel ‘Stilte Graag!’. In 2017 verscheen van zijn hand de roman ‘Liefde, Lust en Andere Ongemakken’. ‘Asverze’ (2019) is het eerste boek in een meeslepende fantasycyclus vol avontuur, drama’s, geheimen en verrassende intriges.
Sciencefiction & Fantasy
Vior Webmedia V.O.F.