Autisme beter begrijpen

Autisme beter begrijpen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Spots 1   Topics 0
EEN NIEUWE BENADERING VANUIT DE NEUROWETENSCHAP, KLINISCHE RESULTATEN EN DE ERVARINGEN VAN PERSONEN MET AUTISME Dit boek geeft een unieke omschrijving van ASS (autismespectrumstoornis) door te benadrukken dat een autistisch brein anders is dan een neurotypisch brein, dat de verbindingen in de hersenen van een autist anders zijn, waardoor informatie niet op dezelfde manier verwerkt wordt. * In de vorm van vragen en antwoorden krijgt u een verklaring van meer dan 50 begrippen die te maken hebben met de ontwikkeling van een autist. * U krijgt praktische adviezen die op een nieuw begrip van ASS gebaseerd zijn en die steeds meer respons bij professionals vinden. * Anekdotes uit het leven van de autistische Brigitte Harrisson en uit die van schrijfster Kim Thúy, moeder van een autistische zoon, maken de informatie heel toegankelijk en concreet. Brigitte Harrisson, maatschappelijk werker, en Lise St-Charles, supervisor en specialist in ASS, hebben samen SACCADE, een autisme-expertisecentrum in Quebec, opgericht. Ze geven daar leiding aan een multidisciplinair team dat autisten van alle leeftijden hulp biedt om hen te verzekeren van een goede ontwikkeling door hun welzijn te stimuleren.
Gezondheid & Psychologie
Zuidnederlandse Uitgeverij ZNU