Autisme en zelfvertrouwen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Zelfvertrouwen is één van de grootste problemen in het leven van mensen met autisme. Hun bijzondere realiteit en het gebrek aan zelfrespect staan centraal in de SACCADE-methode, uitgewerkt door een gerenommeerde autisme-expertisecentrum en uitgelegd in dit boek. Dankzij deze aanpak leren mensen met autismespectrumstoornissen zichzelf goed in te schatten en niet bang te zijn om hulp te vragen wanneer dat nodig is. Zo ontwikkelen ze sociale vaardigheden, waardoor ze niet alleen zelfredzaam worden in het dagelijks leven, maar ook beter in groepen kunnen integreren.

* In de vorm van vragen en antwoorden wordt een verklaring gegeven van nieuwe begrippen die te maken hebben met het zelfrespect van autisten.
* Adviezen die op een nieuw begrip van de autismespectrumstoornis (ASS) gebaseerd zijn en die steeds meer respons bij professionals vinden.
* Anekdotes uit het leven van de autistische

Brigitte Harrisson en uit die van schrijfster Kim Thúy, moeder van een autistische zoon, maken de informatie heel toegankelijk en concreet. Brigitte Harrisson, maatschappelijk werker, en Lise St-Charles, supervisor en specialist in ASS, hebben samen SACCADE, een autisme-expertisecentrum in Quebec, opgericht dat ondertussen wereldwijd bekend is. Hun eerste boek Autisme beter begrijpen (ook verschenen bij Deltas) werd een bestseller.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen