AUTONOOM

Autonoom

Thrillers & Spanning   Topics 0
De talentvolle programmeur Tobias Tolvanen wordt op klaarlichte dag door Chinezen van de straat geplukt en in een busje gepropt. Voor de softwarespecialist is dat het begin van een onmogelijke opdracht die hij niet kan weigeren. Er is maar één voorwaarde. Hij moet zijn opdracht zelfstandig oplossen.
Tobias krijgt beschikking over een keet in een geheim militair complex, voorzien van een gloednieuw autonoom computersysteem met militaire kunstmatige intelligentie. Als hij tijdens zijn briefing hoort dat hij geen Chinese maar buitenaardse software moet decoderen, twijfelt hij of dat wel kan. Hij krijgt alleen de opnames van de berging van een buitenaardse ontsnappingscapsule en het geluid van het baken dat die capsule uitzond. Maar waar is de ontsnappingscapsule zelf en de software die hij moet decoderen?
Zijn pogingen om tot de waarheid door te dringen, brengen hem in contact met een hardwarespecialist en een vertaalster die niet de waarheid spreekt. Samen ontdekken ze de werking van de capsule en de software en dat leidt tot een onverwachte ontknoping. Lukt het Tobias om zijn opdracht tot een goed einde te brengen?
Spannende boeken algemeen
io