Reclame en de kunst van het hacken

Fantasy & SF   Topics 0

In een toekomst waarin Mixed Reality het nieuwe paradigma is, hebben advertenties de vorm aangenomen van menselijke AdBots, die doelpersonen persoonlijk aanspreken om ze een aanbod te doen op basis van wat het machtige reclamebureau AdIntel van ze weet. Alles wat AdIntel weet van mensen laat de directeur visualiseren als poppen in Mixed Reality. Hoe meer ze weten, hoe gedetailleerder de poppen. Een anonieme kunstenaar hackt de advertenties en zet ze om naar kunstwerken die gericht zijn op een enkele doelpersoon. De hacks vinden plaats in de openbare ruimte en de opnames ervan worden als kunstwerken verkocht in een galerie. De cybercrimedetective Joris Hamelink krijgt opdracht om de kunstenaar op te sporen en de hacks te laten stoppen. Joris begeeft zich in de wereld van AdBots en Profielen en komt in aanraking met een verzetsgroep die de kunstenaar helpt en zich tegen de macht van het reclamebureau verzet. Dat zet Joris aan het denken over privacy en zijn eigen rol in deze geschiedenis. Welke kant kiest Joris? Komt hij achter de identiteit van de kunstenaar?

Fantasy & SF
De superrealiteit (1)
01 maart 2021
01 maart 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Antoni Dol

Reacties op: Reclame en de kunst van het hacken