Dardennen

Hij groeide op aan de voet van La Redoute, raakte geobsedeerd door Luik-Bastenaken-Luik, en schopte het tot wereldtopper. We keren terug naar de jeugdjaren van Philippe Gilbert.

Cadel Evans werd pas een winnaar in de herfst van zijn carrière. Maar toen zette hij wel nog de Waalse Pijl, het WK én de Tour op zijn palmares. De oudste naoorlogse Tourwinnaar ontving ons in Zwitserland.
Als Alejandro Valverde de koning van de Ardennen is, mag je Anna van der Breggen gerust de opperpriesteres noemen. Een blik in de ziel van de olympische kampioene.
Jarenlang trokken tientallen profs op stage naar het hoost gelegen hotel van België. Hotel Edelweiss vlak bij het Signal de Botrange. Gerarda ontving er de renners als waren ze haar eigen kinderen.

Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen? Bahamontes ging op zoek naar de ziel van de Ardennnees.

En ook: Sep Vanmarcke over zijn pechjaren, Frank Heinen kijkt in zijn glazen bol, een portret van zondagskind Julian Alaphilippe, herinneringen aan Claudy Criquielion en op café met de zingende renner Koen De Koker.

Is Dardennen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dardennen