Bannelingen uit Droomtijd

Het drong niet tot me door dat ik gaandeweg in de ban was geraakt van een uitzonderlijke gemoedstoestand, tot ik bij verrassing overweldigd werd door een lang vergeten en nu glasheldere herinnering.
Ik was plots terug de zevenjarige knaap in een ziekenhuisbed, treurend om het afgelopen bezoekuur. Met betraande ogen doorbladerde ik het fraaie sprookjesboek dat ik van moeder had gekregen: Hans en Grietje, Roodkapje, De Schone Slaapster, Repelsteeltje, droomachtige kleurplaten vol cryptische betekenis, met barokke zwier getekend.
Zo dwingend sprongen die verontrustende platen me opnieuw voor de geest, dat het leek alsof ik in dat kameleontisch universum van verwondering en terreur de archa?sche sleutel kon vinden die met Rons aberraties in verband stond...
En weer die gewaarwording: er is iets niet in de haak in deze kamer. Op hetzelfde ogenblik trof het mij dat het nachtkastje inderdaad letterlijk scheef stond. En merkwaardig: bij nader inzien bleken de linkerpoten niet korter, maar kleiner. En ook met Rons bed, viel mij nu op, zat er iets fout: geen normale rechthoekige vorm, maar het hoofdeind iets smaller dan het voeteneind.
En kijk nu, waarom had ik dat niet eerder opgemerkt? Het bezwete hoofdkussen lag half onder de verfomfaaide dekens, maar je kon moeilijk naast de verbleekte bloedvlek erop kijken...

De jonge would-be hippie Mars komt allengs op het spoor van het verontrustende geheim van zijn excentrieke vriend Ron, een andersdenkende in meer dan een opzicht...
Een metafysische thriller die teruggrijpt naar de non-conformistische sfeer van de jaren zestig van de vorige eeuw.
Ludo Noens is freelance journalist, auteur van novellen, verhalen, non-fiction en essay's (bij Elmar, Hadewijch, Pandora en Bres). Hij is ook uitgever van het eigenwillige kwartaalblad Portulaan.
Voor het Nederlandse tijdschrift Bres leverde hij tientallen bijdragen over paranormale en fantastische fenomenen.

ISBN 9789081372305
Bannelingen uit Droomtijd, Ludo Noens ? 81 blz.
7 euro (incl. verzendkosten voor Belgie, voor Nederland + 3 euro) ? rek. 210-0123298-63, Ukkel
(IBAN BE 40 2100 1232 9863/ Fortis Bic=GEBABEBB36A)

Is Bannelingen uit Droomtijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bannelingen uit Droomtijd