Bekentenissen vanaf de achterbank

Blind Date
Het stortregende. Met bakken viel het uit de hemel toen ik bij haar aanbelde om op te halen en naar Schiphol te brengen.
Ze had een grote, zware koffer klaargezet in de gang en samen sjouwden we deze in de auto.
Ik zei: ‘Het is lekker weer om op vakantie te gaan.’
‘Ja, ja, maar ik ben een beetje nerveus. Ik ga voor acht dagen naar Canada.’
Ik stelde haar een beetje op haar gemak door mijn ge bruikelijke vragen te stellen, zoals of ze daar als eens meer was geweest. Dat was ze, maar dat was al twintig jaar geleden.
‘Ik ga naar een vriendin die daar woont en ik heb haar al die tijd niet meer gezien. Ik ga gewoon in een hotel hoor. Zij werkt toch en dan kan ik gaan en staan waar ik wil. Ik vermaak me wel dat weekje.’
Opeens schiet ze hard in de lach.
‘Zal ik je eens iets vertellen! Ik heb een blind date!!’
‘Nou, zo'n blind date wil ik ook wel,’ zeg ik, ‘helemaal in Canada?’
‘Ja, dat komt omdat mijn dochter een weekje naar haar vriendin gaat en toen zei ze: “Mam ga ook lekker een weekje weg”. Ik vond het een goed idee en dacht aan een weekje Turkije. Toevallig belde mijn vriendin uit Canada en ik besloot mijn weekje daarheen te gaan. Twintig jaar hebben we elkaar niet meer gezien. Ik ben heel benieuwd.’
Ik was nieuwsgierig hoe ze aan die blind date kwam.
(lees verder in het boek)

Is Bekentenissen vanaf de achterbank het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Bekentenissen vanaf de achterbank