Bel Hana wil Shiva Wa Alf Hana

Culinair   Topics 0

In februari 2019 ben ik begonnen met het verzamelen van de recepten, het maken ervan en daarna foto's ervan maken, maar ook buitens huis heb ik foto's gemaakt. "Bel hana ill shiva wa alf hana", wat betekend “eet smakelijk met duizend geneugten”. Dit is een kookboek met vele recepten die al werden gegeten door de koningen uit het oude Egypte, maar ook door de gewone mensen. En dan zijn er nog verschillende papyri en zelfs een heel oud kookboek gevonden, maar dat stamt allemaal uit de eerste 3 eeuwen na Chr. Maar ook staan er leuke weetjes in over groente en fruit en ik kon het natuurlijke niet laten om ook wat andere heerlijke recepten op deze manier met u te delen, uit de Romeinse, Turkse en Griekse tijd maar ja deze hebben het ook alle 3 voor het zeggen gehad in Egypte. De recepten die echt uit de faraonische tijd komen heb ik gemerkt met een koning op de foto erbij Wat kan ik nog meer zeggen u moet dit zelf uitproberen ik kan alleen nog zeggen “Bell hana will shiva wa alf hana”.

Culinair
Basis kookboeken