Binnenkort in dit theater

Ester Naomi Perquin schrijft al geruime tijd verhalen waarin de aandacht gevestigd wordt op het schijnbaar onbetekenende incident. Niet de verkiezingen, het schandaal of de ramp. Maar de toevalligheden en voorvallen die ons humeur kleuren en onze gedachten sturen. Perquin schrijft fraaie miniaturen en korte levensimpressies waarbij de poëzie nooit ver weg is. Maar de psychiater evenmin. Slices of life, waar je na vijf minuten lezen wel een uur over kan peinzen. Taai en pront, koket en schmierend, spitsvondig en komisch, tragisch en droevig, warmbloedig en koel, laconiek en tenhemelschreiend. Perquin kan het allemaal. Ester Naomi Perquin (1980) debuteerde in 2007 met de bundel Servetten halfstok. Hiervoor ontving ze de Debuutprijs Het Liegend Konijn. Haar tweede bundel, Namens de ander, verscheen twee jaar later. Voor deze bundel ontving ze onder meer de Anna Blamanprijs, de J.C. Bloemprijs, de Lucy B. en C.W. van der Hoogtprijs en de Jo Petersprijs. Haar derde bundel Celinspecties verscheen in 2012 en werd bekroond met de VSB Poëzieprijs

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is Binnenkort in dit theater het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Binnenkort in dit theater