Black Out Poetry

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Maak de mooiste streepgedichten door de kunst van het weglaten Ken je het fenomeen Black Out Poetry al? Je pakt een pagina uit een boek of tijdschrift en streept net zo lang woorden door tot er een zelfgemaakt, veelzeggend (of nietszeggend) gedicht overblijft. Je werkt met markeerstift in bestaande teksten om door middel van de kunst van het weglaten (lees: wegstrepen) de mooist, poëtische korte gedichten te maken. Vaak zijn er maar een paar woorden nodig om een compleet verhaal te vertellen. Wij hebben nu 100 basisteksten voor je verzameld waar je naar hartenlust in kunt krassen. Zo werkt het: 1. Scan de pagina die je hebt uitgezocht op woorden die je opvallen en eventueel een thema dat deze woorden omvat. 2. Omcirkel de woorden die je denkt te kunnen gebruiken met potlood. 3. Kijk of je er zinnen mee kunt vormen en er een samenhangend gedicht mee kunt maken. 4. Kras, kleur of streep de woorden weg of plak er iets overheen. 5. Scheur de pagina uit het boek en lijst hem in!

Lifestyle & Vrije tijd
Hobby's algemeen