Avonturen in de Stille Zuidzee

Rank 3582 Gelezen 27 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 1
Junior Spots 2   Topics 0

Jan Prins en Arie Roos, twee H.B.S.-ers die een goed rapport hebben meegebracht, mogen als beloning een zeereis maken naar Amerika op een nieuw schip van Rederij Roos. Bob Evers, de zoon van een zakenrelatie van de heer Roos uit Amerika. die juist in Holland logeert, mag de reis ook meemaken. Tussen Jan, Arie en Bob groeit een hechte vriendschap. Leergierig als zij zijn willen zij alles van het schip en de bemanning weten, genieten van de schitterende reisverhalen door de kok verteld, worden door matrozen voor de gek gehouden, en genieten er volop van. Maar alles blijft niet even mooi. In de Stille Zuidzee maken zij een geweldige storm mee, lijden schipbreuk en kunnen zich op het nippertje redden in een reddingsboot. Uiteindelijk worden zij door een Amerikaans schip opgepikt, maar eenmaal aan boord blijkt hier muiterij uitgebroken te zijn. Ze worden als gevangenen behandeld en moeten hard werken. In een gevecht tussen de muiters en de bemanning van een geënterd zeiljacht, weten zij te ontkomen en stranden tenslotte op een klein, onbewoond eiland, waar nieuwe avonturen voor hen beginnen.

Kind & Jeugd
Fictie 4-6 jaar
Fictie 10-12 jaar
Bob Evers (1)
Uitgeverij De Eekhoorn B.V.
31 januari 1987
13 april 2020