Bretagne

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Er was eens... Zo begint elk verhaal in Bretagne, land van sagen en legenden. Kobolden, druïden, heksen en magische toverformules kruiden een nog levendige folklore. De alomtegenwoordige kerkjes en calvaires getuigen van een geloof met diepe wortels. En dan zijn er nog de menhirs en dolmens : bouwwerken van een prehistorisch volk, schijnbaar achteloos neergeworpen op puntige rotsen en kliffen. Zijn het astronomische tekens, begraafplaatsen voor de doden of gewoon een ode aan het land van de zee ? Want ook dat is Bretagne : zee, zon en strand, grillige baaien, onvergetelijke panorama's, dansende zeilbootjes in knusse vissershaventjes, volkse crêperietjes, overheerlijke oesters en zeevruchten... Met een neus voor het mooie, historische en pittoreske trekt Maria Jacques door het land met veel gezichten. Ze brengt ons naar bekende plaatsen en steden zoals Quimper, Rennes, St.-Malo, Carnac... Een tocht door het Bretagne van vroeger en van nu. Een prettig lezend reisboek voor reizigers en thuisblijvers.

Davidsfonds
01 januari 1990