Brieven aan mijn vader

Bas Hendriks (1976) schrijft al jaren op verschillende platforms. In 1983 kreeg hij een dagboek voor zijn verjaardag en in één van de eerste posts spreekt hij al over het schrijven van een boek. Sinds 1996 schrijft hij met name over zijn sport basketball. In clubkrantjes, op websites en voor programmaboekjes. Het idee om een boek uit te geven is nooit ver weg geweest, en stak de laatste jaren weer de kop op. Toen zijn vader een medisch traject in ging hield hij een dagboek bij met het idee om achteraf te publiceren. Het idee verwaterde toen de eerste storm over leek.
In de zomer van het Coronajaar 2020 kwam er een verhaal naar boven over een roemruchte voetbalwedstrijd waar hij ooit bij was geweest. De Treffers uit Groesbeek tegen Oranje, op de laatste donderdag voor het beroemde EK in Duitsland. Het bleek een zetje in de goede richting want in de maanden die volgden schreef hij verder. Soms over verhalen die zijn vader ooit verteld had, andere keren over dingen die ze samen meegemaakt hadden in het ziekenhuis of daarvoor.
Het resultaat is een verhalenbundel waarin Hendriks diept uit eigen herinnering en de lezer op bijzondere wijze een vlieg op de muur is. Vooral is ‘Brieven aan mijn vader’ een herinnering aan de man die hij jarenlang ‘superman’ noemde tegen vrienden en collega’s.

Non-fictie Vrije tijd/algemeen
Coheba Media
21 mei 2021
21 mei 2021

Reacties op: Brieven aan mijn vader