Cappuccino in Nederland

Van Noordpolderzijl naar Vlissingen, via Beverwijk en Lelystad. Reis mee door je eigen land om te zien wat je niet eerder zag en te leren wat je nog niet wist: Wat heeft een carnavalskraker met mindfulness te maken? Wat zegt een muur over de 80-jarige oorlog? Wat kunnen we leren van Zuster Klivia? Voor ouderen om bij weg te grinniken, voor jongeren om zich te verbazen en voor iedereen die wil weten wie Zuster Klivia is.

De Nederlandse reisjournalist Anika Redhed reisde door Nederland met haar reizigersbril. Ze interviewde medelanders over hun ezels, hun zolderbedrijfje, hun voorliefde voor het donker en nog veel meer. Ze bezocht onder andere:

Aalsmeer, Alkmaar, Almere, Bergen op Zoom, Beverwijk, Biesbosch, Borger, De Rijp, Den Helder, Dordrecht, Hoorn, Enkhuizen, Frederiksoord, Heerlen, Hegebeintum, Heusden, Holwerd, Kaatsheuvel, Kapelle, Lauwersmeer, Lelystad, Loonse en Drunense Duinen, Middelburg, Nieuwlande, Noordpolderzijl, Ouwerkerk, Roermond, Rotterdam, Schokland, Staphorst, Terschelling, Texel, Thorn, Veenhuizen, Veere, Vlissingen, Waterland, Willemstad, Winsum, Zaanstreek, Zierikzee, Zoutelande, Zwolle.

"In het land waar de het koningspaar dagelijks met voeten wordt getreden, staat Coen nog steeds op een sokkel."

Is Cappuccino in Nederland het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Cappuccino in Nederland