Chocolat

Rank 7429 Gelezen 579 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 109 Favoriet 42 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 6 Spots 10 Top25's 22 Hebban 1000 566   Topics 0

Joanne Harris’ boek Chocolat werd een wereldhit, niet in de laatste plaats door de verfilming met Johnny Depp en Juliette Binoche

Wanneer Vianne Rocher met haar dochtertje Anouk in een klein Zuid-Frans dorpje neerstrijkt, lijken er magische krachten tot leven te komen. Met lede ogen moet de starre dorpspastoor Reynaud aanzien hoe Vianne uitgerekend in de vastentijd de dorpelingen verleidt met onweerstaanbare chocoladecreaties en haar warme persoonlijkheid. Wanneer Vianne aankondigt dat ze met Pasen een chocoladefestival wil organiseren, raakt père Reynaud buiten zichzelf van woede, en stevent de strijd in het dorp af op een dramatisch hoogtepunt.

Literaire fictie algemeen
Monique de Vré
Uitgeverij de Fontein Tirion
30 april 1998
14 augustus 2012

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Helma Koot Hebban Recensent

Magisch en verleidelijk: een boek om van te smullen

door: Helma Koot 1 like

Alleen al als je de cover van Chocolat van Joanne Harris (1964) ziet, loopt het water je in de mond en moet je je bedwingen om niet linea recta de snoeppot in te duiken. En dat wordt er niet beter op als je begint met lezen. De ene heerlijke chocoladelekkernij na de andere passeert de revue en door...

Reacties op: Chocolat