Clanlands

Rank 2088 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 30 Favoriet 0 Recensies 0

In Clanlands dompelen Sam Heughan en Graham McTavish, hoofdrolspelers van de Netflix-serie Outlander, zich met een epische trip door hun thuisland onder in de pracht van de Schotse Hooglanden.

Clanlands is het verslag van deze reis. Met weinig meer dan een roestige camper gaan de twee Schotse vrienden Heughan en McTavish op avontuur en ontdekken de grootsheid van de natuur van Schotland. Het blijkt een life changing ervaring te zijn. Per camper, boot, kajak en fiets reizen ze van kust naar meer en van vallei naar piek, terwijl ze zich laven aan de Schotse cultuur en geschiedenis, van hemelse poëzie tot bloedige oorlogen. De vele weken samen opeengepakt, een bijna-doodervaring en ontmoetingen met een scala aan bijzondere mensen, doen de vriendschap tussen Sam en Graham rijpen als een goede single malt. Ze overdenken hun film- en theatercarrière, herontdekken hun geboorteland in al zijn grootsheid en bovenal vinden ze zichzelf.

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos