Cuba Libre

VN:

Cuba Libre

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 1   Topics 0
Als de rokkenjagende kunst smokkelaar Axel de Saint Cyr voor de kust van Cuba illegaal naar een oud galjoen duikt, kruist zijn pad dat van Günther Sievers, leider van de ultrarechtse groepering Blood & Honour. Ook Sievers? missie is illegaal, maar wel van een heel andere orde van grootte.

In ruil voor een grotere rol van Blood & Honour op het wereldtoneel wil Sievers Raúl Castro, de broer van de zieke Fidel, iets unieks aanbieden: stomme fi lmbeelden waarop Adolf Hitler met de grootindustrieel Prescott Bush te zien is, de overgrootvader van de voorlaatste president van de Verenigde Staten en grondlegger van hun familiekapitaal. Sievers heeft ook het Automated Lip Reading System (ALR) in zijn bezit, een uitvinding die het mogelijk maakt om vanuit de onmogelijkste hoeken gesprekken te volgen. Films en ALR bewijzen onomstotelijk dat de miljarden van de Bush-clan hun herkomst hebben in zakendeals met Hitler.

Wat volgt is een dodelijk kat-en-muisspel tussen Axel, Sievers, de Cubaanse geheime dienst, de Israëlische Mossad en vertrouwelingen van de vroegere president van de Verenigde Staten?

Thriller
A.W. Bruna Uitgevers
15 november 2011
15 november 2011

Een gemiste kans

door: Robert Van der Meiren 1 like

In het literaire (sub)genre 'faction' worden feiten ('facts') en verzinsels ('fiction') door elkaar gemengd tot één verhaal. Bij de lezer kunnen verwondering, verrassing en spanning echter alleen door de 'fiction' opgewekt worden: de 'facts' - of ze nu over bestaande of historische figuren gaan, of...

Reacties op: Cuba Libre