Dagboek van een verloskundige

Dagboek van een verloskundige

Rank 6453 Gelezen 201 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 113 Favoriet 9 Recensies 6
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0

Dagboek van een verloskundige zal je altijd bijblijven.

Je hebt 20 uur niet geslapen, 10 uur nauwelijks gegeten en je bent bezig met de begeleiding van je derde bevalling tijdens je 48-uurs dienst. Dit is het leven van een verloskundige. Een baan met grote verantwoordelijkheid, met soms moeilijke en snelle beslissingen. Je bent getuige van puur geluk en soms kort daarop van intens en hartverscheurend verdriet.

Dit dagboek is een intiem, openhartig portret van het werk wat verloskundigen iedere dag en nacht met liefde uitvoeren. Eerlijke, ontwapenende en inspirerende verhalen. Een ode aan het vak in al zijn complexiteit, maar vooral aan alle gezinnen die zich openstellen in de meest kwetsbare periode van hun leven.

Marlies Koers (1991) studeerde in 2013 af aan de Verloskunde Academie in Groningen. Sinds 2015 werkt zij als verloskundige samen met vier collega’s in haar eigen middelgrote stadspraktijk. Marlies woont samen met haar vriend en schrijft in haar vrije tijd blogs voor Kids & Kurken, een onlinemagazine voor jonge ouders.

Waargebeurde verhalen
Literaire non-fictie algemeen
Spectrum
03 juni 2020
03 juni 2020

Reacties op: Dagboek van een verloskundige