Dagboek van een verloskundige

Dagboek van een verloskundige

Rank 772 Gelezen 14 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 43 Favoriet 2 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Dagboek van een verloskundige zal je altijd bijblijven.

Je hebt 20 uur niet geslapen, 10 uur nauwelijks gegeten en je bent bezig met de begeleiding van je derde bevalling tijdens je 48-uurs dienst. Dit is het leven van een verloskundige. Een baan met grote verantwoordelijkheid, met soms moeilijke en snelle beslissingen. Je bent getuige van puur geluk en soms kort daarop van intens en hartverscheurend verdriet.

Dit dagboek is een intiem, openhartig portret van het werk wat verloskundigen iedere dag en nacht met liefde uitvoeren. Eerlijke, ontwapenende en inspirerende verhalen. Een ode aan het vak in al zijn complexiteit, maar vooral aan alle gezinnen die zich openstellen in de meest kwetsbare periode van hun leven.

Marlies Koers (1991) studeerde in 2013 af aan de Verloskunde Academie in Groningen. Sinds 2015 werkt zij als verloskundige samen met vier collega’s in haar eigen middelgrote stadspraktijk. Marlies woont samen met haar vriend en schrijft in haar vrije tijd blogs voor Kids & Kurken, een onlinemagazine voor jonge ouders.

Waargebeurde verhalen
Literaire non-fictie algemeen
Spectrum
03 juni 2020

Lezerswaarderingen

Artikelen over Dagboek van een verloskundige

Meer artikelen

Recensies

Een kijkje in de bijzondere wereld van de zwangere vrouw & bevallingen

door: Sharon Glorie 1 like
Marlies neemt je mee in een wereld die voor veel jonge vrouwen onbekend is totdat ze zwanger raken. Men is zich er vaak niet van bewust hoe bijzonder het eigenlijk is dat zoveel zwangerschappen en bevallingen voorspoedig verlopen aangezien er op de gehele weg best wat mis kan gaan. Wat ik mooi vind...