Dat stomme boek

Dat stomme boek

Young adult   Topics 0
De vijftienjarige Ivan en zijn klasgenoten krijgen op school de opdracht om een boek te schrijven. ADHD’er Ivan ziet dat helemaal niet zitten en heeft de titel meteen klaar: Dat stomme boek. Omdat hij toch wat moet verzinnen, beschrijft hij een paar dagen uit zijn eigen leven: zijn verhaal gaat over hoe hij samen met zijn moeder en zusje op zoek is gegaan naar zijn plotseling verdwenen vader. De reis voert naar Berlijn en is zo bizar, spannend en grappig tegelijk, dat je volgens Ivan het boek in een ruk uit wilt lezen. Als hij tijdens de zoektocht de mysterieuze Engelse Jo en haar hond Max ontmoet, komt het verhaal tot een onverwachte climax.
‘Fisscher verrast met intrigerende jongerenroman. Een boek dat in het vlot leesbare genre onder meer opvalt vanwege de humor en authentieke puberstem.’ Trouw
‘Een verrassend goed geschreven actuele jeugdroman met rake typeringen en geestige dialogen.’ JaapLeest.nl

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar