Dat zou ik nooit doen!

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Dat zou ík nooit doen! behandelt een breed scala aan psychologische onderwerpen en sluit tegelijkertijd goed aan bij de leefwereld van kinderen. Hoe ga jij om met anderen? Hoeveel invloed heb je op de wereld om je heen?
Je ziet lang niet alles wat er te zien valt, maar soms merk je juist meer op dan je denkt. Zijn ooggetuigen eigenlijk wel zo betrouwbaar? Proef je alleen met je mond, of spelen ook andere zintuigen een rol? Waarom pesten kinderen, terwijl ze dat eigenlijk niet willen? Zou jíj iemand pijn doen, alleen maar omdat een ander zegt dat het moet?
Dat zou ík nooit doen! geeft antwoord op deze vragen en nog veel meer. De schrijfsters leggen met duidelijke voorbeelden uit wat bedoeld wordt met een pavlovreactie en selffulfilling prophecy, maar ook de verkeersfilosofie van Hans Monderman en het experiment naar groepsdynamica van Solomon Asch komen op een aantrekkelijke en begrijpelijke manier aan bod. Elk hoofdstuk begint met een doe-het-zelftest, die kinderen laat ervaren waar het in dat hoofdstuk over gaat.

Kind & Jeugd
Non-fictie kinderboeken (<12 jaar)
VBK Media
02 oktober 2012
02 oktober 2012

Reacties op: Dat zou ik nooit doen!