De aangeklede aap

Mensen zijn dieren. Hoewel we denken dat onze soort inmiddels niets meer gemeen heeft met onze dierlijke voor ouders, vindt veel van ons gedrag zijn oorsprong nog altijd in ons dierlijke verleden. Ondanks de verschillen in huidskleur, geloof en sociaal gedrag, is ieder van de meer dan vijf miljard mensen die op deze aarde rondlopen, genetisch bijna identiek. Desmond Morris, de vermaarde onderzoeker van mens- en diergedrag, voert ons in De aangeklede aap naar de kern van het menselijk bestaan. Van de manier waarop wij onze kinderen grootbrengen, elkaar liefhebben en haten tot hoe wij onze emoties in universele gebaren uitdrukken.

Is De aangeklede aap het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De aangeklede aap