De adem des levens

De adem des levens

Een trauma kan zich uiten in allerlei ongrijpbare klachten zoals post traumatische stress, chronische pijn, depressie, verslaving, chronische vermoeidheid, hoog gevoeligheid (hsp), adhd, autisme of codependency. Met codependency kun je via het Stockholm syndroom door een narcist worden gegijzeld in een destructieve relatie. Door een aangeleerde hulpeloosheid kun je je niet meer in veiligheid brengen als je pijn wordt gedaan. Dat kan leiden tot het narcistisch slachtoffer syndroom. Een narcist dient daarbij als een spiegel om een verborgen hechtingstrauma zichtbaar te maken, van bijvoorbeeld een scheiding, ouderverstoting, verwaarlozing, mishandeling of emotioneel misbruik.

Door post traumatische stress word je het slachtoffer van het verleden, doordat schaamte, stress en pijn je natuurlijke vecht- of vluchtreactie hebben bevroren. Je kunt jezelf van deze stress ontdooien door trauma’s uit je DNA los te ademen. De universele levensadem helpt je om je post traumatische stress om te zetten in een post traumatische groei. Daarmee neem je afscheid van het slachtofferschap, zodat je bewust in je lichaam aanwezig kunt zijn en je je weer vrij en onbevangen door het leven kunt bewegen.
Religie & Spiritualiteit
Esoterie algemeen