De conversationalist

De afgelopen jaren reisde Onno Blom geregeld af naar de Champs-Élysées van Vlieland, waar Theo Sontrop – afmeting Napoleon – zich had gevestigd na een roemruchte carrière als literair uitgever in de Amsterdamse grachtengordel. Blom maakte notities van die insulaire gesprekken omdat Sontrop het zelf altijd had verdomd om zijn langverwachte memoires te schrijven. In dit mini-Privé-domeindeel hors catégorie zijn de mooiste verhalen opgetekend in de superieure stijl van de gentleman. Want ook als Theo Sontrop ergens niets van weet, weet hij er iets moois over te zeggen. Hij is onze grootste conversationalist.

Is De conversationalist het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De conversationalist