De droom der verlichting

In De droom der verlichting doet Anthony Gottlieb helder en levendig de opkomst van het moderne denken uit de doeken. Hij vertelt hoe een reeks denkers als Descartes, Hobbes, Spinoza, Locke, Leibniz, Hume en Rousseau de westerse filosofie vernieuwden in het Europa van de Dertigjarige oorlog (1618-1648) met al zijn religieuze twisten, dat bovendien aan de vooravond van de wetenschappelijke revolutie en de galileïsche omwenteling stond,
Wat betekent het deze nieuwe moderne wetenschap voor het begrip van onszelf en van God? Hoe kunnen we het beste omgaan met religieuze diversiteit? Deze vragen zijn anno nu nog steeds actueel.

In De droom der verlichting onderzoekt Gottlieb de argumenten van de bekende filosofen en beoordeelt de erfenis van de verlichting. De droom der verlichting is de langverwachte opvolger van De droom der rede.

Is De droom der verlichting het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De droom der verlichting