De erfenis van mijn vader – Literaire juweeltjes

Schrijfster en journaliste Dido Michielsen werd vooral bekend met haar roman 'Lichter dan ik', over een njai (Indische vrouw) die kinderen krijgt van een witte Nederlandse man die niet haar echtgenoot is. Het verhaal, dat gebaseerd is op het familieverhaal van de schrijfster zelf, kreeg in 2022 een vervolg met 'Engel en kinnari'.
Voor dit Literaire Juweeltje schreef Michielsen een verhaal dat nóg weer dichter op haar eigen huid zit, over haar eigen vader. “Over mijn vader en mij – wat moet ik vinden van een afwezige vader, die in een krijgsgevangenkamp zat en vocht voor het KNIL? Met de kennis van nu?” Het is een fraaie literaire worsteling geworden.

Recensies (1)

Is De erfenis van mijn vader – Literaire juweeltjes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De erfenis van mijn vader – Literaire juweeltjes