De flits van Ronaldinho

Verhalen, anekdotes en meningen over wat zich op het veld en in de coulissen van het topvoetbal afspeelt, geschreven door een bevoorrechte ooggetuige.

De grenzen in het voetbal verdwijnen steeds meer. In de 21ste eeuw genieten de liefhebbers nog altijd van een wedstrijd naast de kerktoren maar evenzeer van duels met Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Juventus of Bayern München, honderden kilometers verderop. Het grote aanbod op alle mogelijke televisiezenders blijft onze kijk op topvoetbal verruimen: de internationale vedetten zijn bereikbaarder dan ooit tevoren. De Primera Division, de Premier League, de Serie A, de Bundesliga en natuurlijk de Champions League behoren tot de leefwereld van al wie in voetbal geïnteresseerd is.
Frank Raes schetst portretten van de smaakmakers in de belangrijkste voetbalcompetitie ter wereld, de Champions League: hij schrijft over de geniale flitsen van Ronaldinho, de onwaarschijnlijke veelzijdigheid van Steven Gerrard, het charisma en de grillen van Mourinho, de stille kracht van Frank Rijkaard, het doelinstinct van Sevchenko, de versnelling van Thierry Henry, het mysterie Riquelme, het unieke talent van Vincent Kompany, de roots van Gert Verheyen…maar ook over de psycholoog van Anderlecht, het plezier dat voetbalstatistieken kunnen verschaffen, de uitwassen van de merchandising of de littekens van het Heizeldrama.

Is De flits van Ronaldinho het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De flits van Ronaldinho