De gekke herder en de nimf

In de dorpen in Griekenland worden de lange koude winterdagen gebruikt om rond de kachel de geschiedenis van het dorp door te vertellen aan de kinderen. Soms, wanneer er vreemde dingen waren gebeurd, werden ze als verzinsel gebracht. Andere keren werden ze juist groter en mooier en uitgebreider gemaakt. Maar uiteindelijk kent ieder gezin het verhaal.
Zo is dit verhaal ook gegroeid, het verhaal van de jonge herder Pávlos die zo anders was dan de anderen.

Met dit korte verhaal (38 pagina's in gedrukte vorm) toont Rona Lichtenberg zich een meesterverteller over Griekenland. Dit verhaal verscheen eerder in de bundel 'De kleuren van mijn ziel', uitgegeven bij Parelz.

Is De gekke herder en de nimf het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De gekke herder en de nimf