De goede immigrant

De goede immigrant

Rank 673 Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
Na het succes van The Good Immigrant is het nu tijd voor de Nederlandse editie. Hoe gastvrij is Nederland voor bruine en zwarte mensen die wel integreren maar misschien niet willen assimileren? Hoe bouw je een nieuw leven op en ga je om met ongelijke kansen en mogelijkheden waaraan strikte voorwaarden zijn verbonden? Wanneer ben je een Nederlander? En wat gebeurt er als je kritiek hebt op je nieuwe vaderland? Mag je het debat bepalen als je je niet wilt aanpassen? En wat is er eigenlijk mis met geluk zoeken? Migreren vanuit niet-westerse landen heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor de eerste generatie, maar ook voor de tweede en zelfs derde generatie. De meegebrachte bagage wordt ook doorgegeven. De goede immigrant bestaat uit persoonlijke verhalen, anekdotes, interviews en openbaringen van mensen die, via een lange omweg, van Nederland hun thuisland proberen te maken.
Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij Pluim