De grootsheid van het al

De grootsheid van het al

Gelezen 26 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 18 Favoriet 1 Recensies 2
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
'Nu ga ik in jouw naam alles doen wat wij samen niet meer kunnen', beloofde Raoul de Jong aan zijn hond Puck, tijdens Pucks begrafenis. Maar negen maanden later beseft Raoul dat hij in plaats daarvan alleen maar achter zijn laptop heeft gezeten, wederom. De meeste dingen in het leven zijn tegenwoordig met één druk op de knop op te lossen of uit te vinden. Onze machines maken ons groter, vlugger en efficiënter dan we ooit zijn geweest. Maar wat doen we nog als zelf handelende en denkende mens? Wat zijn we vergeten over onszelf en de wereld om ons heen?

Raoul neemt de proef op de som. Op een warme zomerdag trekt hij de voordeur van zijn huis in Rotterdam achter zich dicht en begint aan een voettocht naar zijn moeder in Marseille, duizend kilometer verderop zonder training, zonder tomtom, zonder uitgestippelde route. Op de bonnefooi. Zijn belevenissen onderweg zijn amusant, treurig, verrassend, angstwekkend, rauw zoals het digitale leven nooit kan zijn.

Literaire non-fictie algemeen
De Bezige Bij
14 november 2013
21 november 2013
9789023483205 , 9789023481959

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Sanne

Reacties op: De grootsheid van het al