De grote dataroof

Klokkenluider Christopher Wylie vertelt in ‘De grote dataroof’ de bloedstollende ontstaansgeschiedenis van Cambridge Analytica, dat bouwde aan een van de machtigste wapens ooit: online psychologische massamanipulatie. Het databedrijf verzamelde persoonlijke gegevens van meer dan 87 miljoen mensen en misbruikte die via Facebook – dat het oogluikend toestond! Samen met The New York Times en The Guardian trok hij in 2018 ten strijde en onthulde hij de duistere praktijken van Cambridge Analytica.

In ‘De grote dataroof’ legt Wylie de kwetsbaarheid van gebruikers van social media en de onverantwoordelijkheid van techreuzen bloot. Trump en Brexit waren slechts vingeroefeningen. Wylie geeft een dringende waarschuwing voor de onzichtbare bedreiging van onze democratie.

Recensies (3)

Meer recensies

Is De grote dataroof het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De grote dataroof