De huurling

\"De Russen waren serieuze spelers. Als de zaken niet volgens plan verliepen, zei Sergei, had ik geluk als ik in de hotellobby werd doodgeschoten. Als ze me gevangennamen, zou op een verafgelegen stuk braakliggend land mijn buik worden opengesneden.\"

Helsinki, december 1999. Nick Stone, ex-SAS Special Forces, nu lid van de Engelse geheime dienst, krijgt een lucratieve, freelance opdracht aangeboden, het ontvoeren van een maffiabaas en deze afleveren in St Petersburg. Stone komt in aanraking met de grimmige onderwereld van de voormalige sovjetrepubliek Estland, waar onbekende misdadigers het bitterkoude landschap onveilig maken. Het duurt niet lang of Nick Stone ziet zich omringt door genadeloze vijanden.

Want Rusland heeft een grootscheeps cyber-spionageoffensief ingezet, waardoor men in staat is in te breken op Echelon, een van de meest geheime operaties van het westen. Stone moet de plannen van de Russen dwarsbomen. Maar de maffia wacht, in afwachting van de Amerikaanse inlichtingendienst, af en heeft zijn eigen huiveringwekkende, nietsontziende oplossing in petto.

\"Andy McNab baseert zijn boeken op zijn eigen ervaringen: toen hij de SAS Special Froces verliet, was hij de hoogst onderscheiden soldaat van groot-Brittannië. De Huurling steeg na verschijnen onmiddellijk naar de hoogste plaats van de internationale bestsellerlijsten.\"

Recensies (1)

Is De huurling het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De huurling