De inhoud van het oppervlak

'Ik voel me eigenlijk met niemand of niets zo verbonden, ik geloof ook dat mijn poëzie los staat van engagement of periode: ik schreef in de vijftiger jaren al zoals de zestigers later deden.' 'Ik probeer wel een onderkomen te vinden in m'n gedichten, maar het eist hard werken voor je poëzie hebt, en dan nog faal je, want het absolute is nooit haalbaar.' 'En ach, dichten, dichten ... ik schrijf zo af en toe wat onverhoedse zinnen, ik ben maar gewoon een versjesvent.' Bergman (pseudoniem van Aart Kok) publiceerde eerder een aantal bundels - in eigen beheer of bij kleine uitgeverijen - die alle een hoge kwaliteit en lage oplagecijfers gemeen hadden. Deze nieuwe bundel, 'De inhoud van het oppervlak', waarin ook een kleine selectie uit het oudere werk - onder andere het overbekende gedicht 'Reisbrief' - , kan daarom met recht gelden als zijn eerste publikatie voor een groot publiek: voor zover daarvan bij poëzie überhaupt sprake kan zijn - bij deze 'gewone' gedichten wel het allermeest!

Is De inhoud van het oppervlak het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De inhoud van het oppervlak