De jacht op de Red October

VN:

De jacht op de Red October

Rank 9279 Gelezen 287 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 24 Favoriet 13 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 2   Topics 0

De Red October, een Russische onderzeeër boordevol zeer geavanceerde apparatuur, bevindt zich op de bodem van de oceaan. Gezaghebber Marko Ramius koestert een persoonlijke wrok tegen de Russische autoriteiten en is bereid zijn leven én dat van de elitebemanning op het spel te zetten om zijn ontsnapping naar Amerika te realiseren. Hij heeft de vlucht tot in de kleinste details uitgedacht.
De Amerikanen, die maar al te bereid zijn de Red October hun veilige wateren binnen te loodsen, zetten de agressieve commandant van de Dallas in, Bart Mancuso. De Russen zien de ontsnapping van Ramius als hoogverraad en sturen Viktor Tupolev, eens zijn meest toegewijde leerling, achter hem aan.
Achttien dagen duurt de zenuwslopende jacht over de bodem van de oceaan. Achttien dagen waarin jagers en prooi volledig van de buitenwereld zijn afgesneden?

(1986)

26 november 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door marmaa

Moderne klassieker

door: Eric Diepvens 1 like
Tom Clancy behoeft geen voorstelling meer, denk ik. Deze erg op zijn privacy gesteld Amerikaan die vooral veel succes had met zijn Jack Ryan serie, vergooide zijn goede reputatie als auteur door zijn naam te verbinden aan verschillende reeksen van mindere kwaliteit, zoals Op-center; Power plays en...

Reacties op: De jacht op de Red October