De jongens uit Brazilie

VN:

De jongens uit Brazilie

Rank 4042 Gelezen 410 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 48 Favoriet 13 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Sinds zijn debuut A Kiss Before Dying uit 1953 heeft het werk van Ira Levin zich voorgoed in ons collectieve bewustzijn genesteld. Zijn zeven romans gingen wereldwijd tientallen miljoenen keren over de toonbank en werden bijna allemaal groot verfilmd. Vooral de verfilming van Rosemary’s baby door Roman Polanski, met in de hoofdrol Mia Farrow, staat op het netvlies gebrand van een complete generatie. Met zijn spannende romans gaf Levin stem aan de angst die de wereld tijdens de Koude Oorlog in zijn greep had.

De jongens uit Brazilië is misschien wel het meest angstaanjagende boek uit zijn oeuvre. Ondergedoken in Zuid-Amerika werkt ex-nazikamparts dr. Josef Mengele aan een weerzinwekkend project. Wat is Mengele van plan met de 94 onschuldige oude mannen die hij vogelvrij heeft verklaard? En wat willen zes voormalige ss-officiers met hen? Ira Levin is en blijft een meesterlijk bezweerder van onze grootste angsten.

Pockets populaire fictie
Thriller