De klacht van de buffel

Als de zwaluw terugkeert naar zijn nest, treft hij daar een mussen-familie aan die niet van plan is te vertrekken. De feniks zal recht moeten spreken in deze gevoelige kwestie. Ook de luis wil verhaal halen, bij de vlo en de bedwants. En het is de ziel van de buffel die zijn klacht richt tot de heerser van de onderwereld.

Zo leren we dat ook dieren elkaar leed toebrengen. Hoewel het leed dat mensen hen aandoen waarschijnlijk groter is. Duizend jaar zal de buffel zich beklagen over de ondank van de mens, terwijl hij zich zó heeft uitgesloofd.

Wilt Idema laat ons kennismaken met de mooiste dierenfabels uit China en voorziet alle verhalen van een toelichting.

Recensies (1)

Is De klacht van de buffel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De klacht van de buffel