De kleuren van Anna

Een naamloze schrijver bezingt zijn muze, Anna, die hij leert kennen in het Zweedse dorp waar hij woont. Na haar plotselinge dood gaat hij op zoek naar de kleuren die hij dankzij haar heeft leren zien. Het resultaat is een verhaal dat alle kanten op waaiert – van Jakobs gevecht met de engel naar onze moderne woede, van de schilder Willem de Kooning naar de Zweedse bosbouw, van Joe Biden naar Alex de Galliër – maar steeds weer terugkeert naar wat Anna zo tekende: kleur. 'De kleuren van Anna' is een roman over onze verbeelding, over het vermogen om overal verhalen in te vinden, en over het belang daarvan. De verbeelding geeft ons niet alleen kunst, maar ook empathie. In een tijd waarin al te vaak een beroep wordt gedaan op benauwde instincten, viert Kollaards verteller een feestje met onze gullere driften.

Recensies (4)

Meer recensies

Is De kleuren van Anna het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De kleuren van Anna