De Koning en ik

Een droom van een klein meisje wordt waar.

Op bezoek bij de Koning! Bijzonder zijn de vele typische Haagse herkenningspunten en het gaat natuurlijk - zoals de titel al aangeeft - over onze eigen Koning. Het verhaal is ontstaan bij Sara, de dochter van de schrijfster, die samen met een van de prinsesjes op de peuterschool in Wassenaar zat. Sara vroeg zich geregeld af hoe het leven er bij de Koning thuis aan toe zou gaan.

In dit verhaal komt haar droom uit en beleeft zij met de Koning een dag rond Villa Eikenhorst. Een ontzettend leuk verhaal om (voor) te lezen en om vervolgens één van de in het boekje genoemde locaties te gaan bezoeken. De mooie illustraties zijn van Karen Wullings en maken van het leesboek ook een echt kijkboek!

Het boek verkrijgbaar via diverse verkoopadressen in Den Haag en via de website.

Is De Koning en ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De Koning en ik