De kunst van het oorlogvoeren voor vrouwen

Dit is geen feelgoodboek. (Maar ik weet zeker dat je je goed voelt nadat je dit boek hebt
gelezen.) Dit is geen motivatieboek. (Maar ik beloof je dat je als je het boek uit hebt
gemotiveerd zult zijn om te bereiken wat je wilt.) Het uiteindelijke doel van het boek is
vrouwen strategieën aan te reiken die ze nodig hebben om alles te bereiken wat ze willen.
Chin-Ning Chu

De klassieker De kunst van het oorlogvoeren van de taoïstische filosoof-generaal Sun Tzu
is veelgelezen, maar weinig begrepen. Het wordt al honderden jaren bestudeerd door
militair leiders, politici en zakenmensen. Eigenlijk gaat het boek helemaal niet over oorlogvoeren, maar leert je hoe je je doelen kunt bereiken op de efficiëntste manier. De
adviezen van Sun Tzu zijn er altijd op gericht om met zo min mogelijk conflict het beste
resultaat te behalen.

Het is geen boek waar een set regels wordt gegeven die je in een bepaalde situatie moet
toepassen. De strategieën van Sun Tzu vereisen een diep begrip van de mensen en de
omgeving waar je mee te maken krijgt. Maar nog belangrijker is dat je jezelf kent je
sterktes en zwaktes, doelen en angsten.

De kunst van het oorlogvoeren voor vrouwen is het eerste boek waarin het meesterwerk
van Sun Tzu specifiek voor vrouwen wordt uitgelegd en geïnterpreteerd. In korte hoofdstukken met onderwerpen als Eerst winnen, dan vechten en Verander je zwakheden in
je sterke punten en aan de hand van voorbeelden uit het dagelijks leven laat Chin-Ning
Chu zien hoe iedere vrouw kan bereiken wat ze wil.

Chin-Ning Chu is een nakomeling van de bedelaar die de eerste keizer van de Ming-dynastie werd. Op haar tiende begon haar vader haar les te geven over de klassieke Chinese teksten. Als student werkte ze als televisieactrice en later als marketeer voor Taiwanese en Europese farmaceutische bedrijven.

Momenteel is ze een veelgevraagd spreker over de toepassing van de inzichten uit De kunst van het oorlogvoeren van Sun Tzu. Ze werkt als consultant voor overheden en internationale bedrijven en ze is directeur van het Strategic Learning Institute en Asian Marketing Consultants. Regelmatig wordt ze door de media gevraagd als expert over de politieke situatie in Azië. Haar boeken zijn vertaald in zeventien talen.

Is De kunst van het oorlogvoeren voor vrouwen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De kunst van het oorlogvoeren voor vrouwen