De Legende van Navalië: Herauten uit de Hel

De Legende van Navalië: Herauten uit de Hel

Fantasy & SF   Topics 0
Ten tijde van de Grote Droogte van voor de laatste ijstijd lag er voorbij de huidige Zuilen van Hercules het mini-continent Navalië.

In het Tijdperk van Beproeving werkt de naïeve jongeling ‘Rekel’ Baldewyn op de grijpvogelboerderij van zijn vader in een uithoek van het eiland Tinazir. Hij houdt van steenslingeren en grijpvogelvliegen en hij droomt ervan de verre landen van Navalië te verkennen en daarbij op zoek te gaan naar de legendarische Elfen van Ilundriya. Maar als zijn vader een mysterieuze gouden schedel in handen krijgt, komt zijn wereld volledig op zijn kop te staan. Daarop besluit Rekel om samen met een wijze tovenares, een overmoedige huurling, een trouwhartige Mensegel en twee kibbelende knechten een mooie Elfenprinses te redden uit de klauwen van een grimmige krijgsheer, die op zoek is naar die gouden schedel. Maar als een wrede vorst het verborgen Elfenrijk Ilundriya volledig dreigt te vernietigen, moet de jongeling zijn innerlijke krachtbron aanspreken en zijn erfgoed realiseren om het ultieme wapen van die vorst – een reusachtige vuurspuwende draak die een hele stad kan verwoesten – te verslaan, voordat de rest van Navalië hetzelfde dodelijk lot zal ondergaan.
Sciencefiction & Fantasy
Sweek