De Mexicaanse keuken

De grote invloed die Mexico heeft gehad op de mondiale keuken wordt veelal onderschat. Ingrediënten als paprika’s, pepers, avocado, koriander, maïs, bonen, tomaten en chocolade beschouwen we tegenwoordig als heel normaal, zonder erbij stil te staan dat deze oorspronkelijk uit Mexico afkomstig zijn. Door de ontmoeting tussen de oude en nieuwe wereld werd de rijke Mexicaanse keuken werd aangevuld met koloniale ingrediënten, en vele Mexicaanse gerechten, van taco’s tot guacamole hebben de wereld veroverd.

De Mexicaanse keuken biedt een onmetelijke rijkdom aan ingrediënten en recepten. De bereiding van de gerechten is meestal gemakkelijk omdat wordt uitgegaan van eenvoudige basistechnieken. Elizabeth Lambert Ortiz laat de lezer bovendien proeven van de geschiedenis en rijke cultuur van het land. Naast de recepten vertelt ze over haar leven in Mexico.

Is De Mexicaanse keuken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Mexicaanse keuken