De ontdekking van de maan

In de zomer van 1969 zette Neil Armstrong als eerste mens in de geschiedenis voet op de maan. Maar veertig jaar na de landing van de Apollo 11 is de maan nog steeds een raadselachtig hemellichaam. Wetenschappelijk gezien dichtbij, maar voor de meeste mensen onbereikbaar. Een wereld zonder lucht en water, waar je zes keer zo weinig weegt als op aarde, en waar onze thuisplaneet als een blauwe oase aan de zwarte hemel staat. Duizenden jaren lang vormde de maan een inspiratiebron voor verhalenvertellers en kunstenaars, en een heldere volle maan doet nog steeds menig hart wat sneller kloppen. In dit sfeervol geïllustreerde kinderboek neemt sterrenkundejournalist Govert Schilling zijn lezers mee op een wonderlijke ontdekkingsreis, waarbij niets van de maan onbelicht blijft. Van mythen en bijgeloof tot schijngestalten en verduisteringen; van achterhaalde ideeën over leven op de maan tot de nieuwste resultaten van de wetenschap. Natuurlijk komt in dit jubileumjaar ook het Apollo-programma uitgebreid aan bod.

Is De ontdekking van de maan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De ontdekking van de maan