Jaarboek sterrenkunde 2021

Wanneer is de planeet Venus zichtbaar? Hoe heet die heldere ster naast de maan? Is er deze maand een meteorenzwerm te zien? Wanneer begint de sterrenkundige lente? Waar kan ik het sterrenbeeld Orion vinden? Wanneer is het Eerste Kwartier? Hoe laat gaat de zon vanavond onder?
Op de sterrenhemel raak je nooit uitgekeken. Elke helder nacht valt er weer iets nieuws te ontdekken en door het jaar heen zijn er tal van bijzondere hemelverschijnselen zichtbaar. In Jaarboek sterrenkunde 2021 neemt sterrenkundejournalist Govert Schilling je mee op een hemelse ontdekkingstocht. Het boek bevat sterrenkaarten voor elke maand van het jaar, informatie over de zichtbaarheid van de planeten, een maankalender en veel schitterende foto's. Een telescoop is niet nodig; alle beschreven hemelverschijnselen zijn zichtbaar met het blote oog. Govert Schilling is uw gids aan het nachtelijk firmament. Jaarboek sterrenkunde 2021 is een onmisbare aanvulling op Handboek sterrenkunde van dezelfde auteur. En wie nog meer wil, kan terecht op de website allesoversterrenkunde.nl. Jaarboek sterrenkunde 2021: nooit meer verdwalen aan de sterrenhemel!

Fontaine Uitgevers
01 januari 2021