De prijs van succes

De prijs van succes

Eerste deel in de nieuwe serie Sportjuweeltjes:
In De prijs van succes lezen we over Tjerk, een succesvolle volleybalcoach die van tijd tot tijd zijn agenda schoonveegt om samen met zijn kinderen te dineren. In een sfeervolle bistro leggen dochter Vera en zoon Leon hun vader dit keer het vuur na aan de schenen.
Is het tijd voor Tjerk om zijn masker af te gooien en hen deelgenoot te maken van alle twijfels die hij in zijn carrière heeft gekend? Of laat hij hen in het ongewisse en maakt hij de sprong in het diepe niet?

De prijs van succes is het vrijmoedige verhaal van een man die zich openhartig afvraagt of zijn beslissingen niet te egoïstisch zijn geweest en tot de conclusie moet komen dat er een prijs is, die altijd ergens door iemand wordt betaald…

In de nieuwe serie Sportjuweeltjes verschijnen persoonlijke verhalen van aansprekende figuren binnen de sportwereld. De sportmens als auteur laat de lezer kennismaken met de mens achter de sportmens. Want elke topper in de sport ervaart botsingen met de mens die de topsporter ook is. Die botsingen kunnen bovenmatig pijnlijk zijn en stellen je keer op keer voor de keuze: welke rol geef je voorrang, de sporter of de mens?
Toon Gerbrands durft de pijnlijke vraag te stellen waarmee iedere topper in de sport te maken heeft: wat is de prijs van succes? Want hoe je het ook went of keert: elke topper in de sport ervaart botsingen met de mens die de topsporter ook is. Die botsingen kunnen bovenmatig pijnlijk zijn en stellen je keer op keer voor de keuze: welke rol geef je voorrang, de sporter of de mens? Wat doe je met zo’n duivels dilemma?
B for books BV
05 november 2019