De rode orchideeen van Sjanghai

In 1937 neemt het leven van de veertienjarige Sangmi uit Korea een dramatische wending wanneer ze op een dag van school komt. Ze wordt ontvoerd door Japanse soldaten en met tientallen andere Koreaanse meisjes en vrouwen op de trein gezet naar Mantsoerije. Daar moeten ze gaan werken als een van de vele 'troostmeisjes' en leert ze de hel kennen van de bordelen die het Japanse leger in Azië heeft gevestigd.
Haar buitengewoon sterke karakter, haar hoop dat zij ooit haar onbekende Franse vader op het spoor zal komen en een hartstochtelijke liefde voor een Japanse officier, stellen Sangmi in staat weerstand te bieden aan het vreselijke lot dat haar heeft getroffen.
'De rode orchideeën van Sjanghai' is een roman die naar het leven getekend is. Een oosters liefdeslied, doordrenkt van de mysterieuze oriënt, dat de lezeronderdompelt in een roerige en duistere periode van de geschiedenis.
*Hoewel wreed en weerzinwekkend, is het verhaal niet gespeend van poëzie en sensualiteit, alsof het ons op adem wil laten komen voordat we weer in het duistere hart van deze krankzinnige Japanse barbarij duiken. - La Croix
*Je hoeft maar weg te zinken in dit schitterende verhaal, geschreven in de eerste persoon, om de authentieke tragedie van die slachtoffers wier lichaam en ziel voor altijd aangetast zijn, te beleven en te ervaren. - Bilto

Is De rode orchideeen van Sjanghai het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De rode orchideeen van Sjanghai